Menanti sistem ekonomi islam di Malaysia

Melihatkan bagaimana sistem ekonomi Malaysia sekarang yang berlatar belakangkan sistem ekonomi yahudi yang subur, menampakkan ketidak seimbangan pada aku. Sejenak berfikir sejauh mana kita boleh bertahan dengan sistem ini yang jelas menindas orang islam secara sedar/tidak sedar. Apa yang kita perlukan ialah sebuah kerajaan yang mampu mengangkat kembali islam sebagai tunjang negara dengan mengetengahkan sistem zakat, baitulmal, jual-beli secara islam dan lebih-lebih lagi memantapkan akidah umat islam di Malaysia.

Malangnya, apa yang diperhatikan sekarang, negara ini tidak menekankan kesalahan sistem ekonomi berRIBA di Malaysia sepertimana tekanan terhadap najis dadah ataupun lebih dari itu. Di mana fungsi kerajaan sekarang yang dinamakan "negara islam" sedangkan riba itu satu perkara amat berat kesalahannya di sisi islam. Apakah kita sebagai umat islam yang bernegara Malaysia ini tidak sensitif dengan isu ini dengan mengangkat pemimpin yang langsung tak ambil peduli dengan masalah riba ini yang sepatutnya (sekurang-kurangnya) menyedarkan rakyat akan keburukan riba itu sendiri).

Akan tetapi, semua yang terjadi sekarang memang sudah diramalkan Nabi kita Muhammad S.A.W. Sistem ekonomi yahudi ini begitu menekan umat islam sekarang walau tidak semua umat islam nampak akan bala ini. Sekadar melontar pandangan yang membelenggu hidup....

Link berkaitan:

0 comments:

Tajuk-Tajuk Menarik


Blog ini telah menerima
lawatan(hits) semenjak 26 April 2008, terima kasih kepada para pelawat.